ارائه مدل انفرادی تفکر جبری معادلات ساختاری فازی مبتنی بر ریاضیات در بین دانشجو معلمان تفکر جبری

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 گروه ریاضی، دانشکده علوم و فناوری های همگرا، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

2 گروه ریاضی،دانشکده علوم و فناوری های همگرا، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

چکیده

این مطالعه با استفاده از رویکرد کیفی، تجارب دانش‌آموزان و معلمان را در کلاس‌های درس تفکر جبری سنتی با رویکردهای بحث سازه‌گرایی کلاسی که در تدریس در مدرسه تجربی اجرا می‌شود، مقایسه کرد. تحلیل محتوا از منظر کیفی، همراه با سازه‌گرایی اجتماعی و نظریه‌های تفکر جبری موقعیت‌یافته، برای تفسیر تفکر جبری و رشد دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحقیق حاکی از تفاوت‌هایی در گروه دانش‌آموزانی بود که در معرض محیط تفکر جبری ساخت‌گرا بودند، به‌ویژه در مهارت‌های مستقل. با این حال، این مطالعه چندین چالش مانند مدیریت زمان، درک مکالمات همکلاسی ها، نوشتن برای انتقال افکار آنها و افزایش حجم کار برای دانش آموزان را نیز برجسته کرد. کلاس‌های بحث محتوایی مبتنی بر معادلات ساختاری فازی از روش‌های نوآورانه برای ایجاد دانش جدید استفاده می‌کردند و فرصت‌های بیشتری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کردند تا ایده‌های خود را توسعه دهند. این محیط همچنین شکل اجتماعی/جمعی/تطبیقی ​​تری از دانش را با ارزیابی مستمر اطلاعات ارائه شده توسط دانش آموزان برای اطلاع از شیوه های تدریس پرورش داد. به طور کلی، یافته‌ها نشان می‌دهد که دانش‌آموزانی که در رویکردهای بحث نوآورانه و محتوای مبتنی بر معادلات ساختاری فازی شرکت کرده‌اند، به دلیل مشارکت فعال در طول آموزش، تجربیات تفکر جبری غنی‌تری داشتند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Presentation of Fuzzy structural equations-Based mathematics algebraic thinking Solo-Model among student teachers of algebraic thinking

نویسندگان [English]

  • zahra kalati 1
  • Mohsen Rostamy malkhalifeh 2
  • Mohammad Hassan Behzadi 1
  • Mahdi Azhini 1
1 Department of Mathematics,, Science and Research Branch, Islamic Azad University Tehran, Iran
2 Department of Mathematics, Science and Research Branch, Islamic Azad university, Tehran, Iran
چکیده [English]

Using a qualitative approach, this study compared the experiences of students and teachers in traditional algebraic thinking classrooms with those in constructivist classroom discussion approaches implemented in experimental school teaching. Content analysis was used from a qualitative perspective, combined with social constructivism and situated algebraic thinking theories, to interpret students' algebraic thinking and development. The research results indicated differences in the group of students exposed to the constructivist algebraic thinkingal environment, particularly in their independent skills. However, the study also highlighted several challenges, such as time management, understanding classmates' conversations, writing to convey their thinking, and an increased workload for students. The Fuzzy structural equations-Based content discussion classes employed innovative methods to create new knowledge and provided more opportunities for students to develop their ideas. This environment also fostered a more social/collective/adaptive form of knowledge by continuously evaluating information provided by students to inform teaching practices. Overall, the findings suggest that students who participated in innovative discussion approaches and Fuzzy structural equations-Based content had richer algebraic thinking experiences due to their active involvement during training.

کلیدواژه‌ها [English]

  • algebraic thinking
  • distance algebraic thinking
  • Fuzzy structural equations
  • teaching
  • teachers